Årets priser i ungdomsafdelingen 2018/2019

Årets Drengespiller:
Årets Drengespiller har i denne sæson taget sit niveau til helt nye højder. Dette er blevet gjort gennem mange træningstimer, masser af holdkampe, og ellers alt hvad der kan støves op af stævner – som regel med fuldt program. Årets spiller møder altid med et smil og vi kan ikke huske, at jeg har set ham i dårligt humør. Det smitter af både på os trænere, men også på holdkammeraterne omkring. Årets spiller er også en utrolig vigtig del af sociale liv i Brøndby, hvor han er en god kammerat for sine jævnaldrende og en god rollemodel for de yngre. Det er nogle værdier, som vi sætter stor pris på i Brøndby. Årets drengespiller er i år blevet dobbelt østdansk mester og har vundet 6 individuelle rækker til stævner. I holdturneringen var han en del af det juniorhold, der fejede alt modstand af banen, og det resulterede også i, at årets drengespiller vandt toplisten med 31 sejre i 33 kampe.

Årets drengespiller er Noah Mortensen

Årets Pigespiller:
Årets pigespiller er en af klubbens bedste ungdomsspillere og har igen i år haft en fremragende sæson. Først og fremmest skal hun roses for at være en fantastisk personlighed i Brøndby BC. Hun er utrolig hjælpsom, til at stole på og rigtig god til at tage sig af de yngre i klubben. Årets pigespillers positive væsen og rummelighed er sjældent set lige, hvilket både trænere og holdkammerater nyder godt af i den daglige træning. En række af meritter kan også nævnes i forbindelse med denne sæson hvor årets pigespiller har vist skræmmende stabilitet. Østdansk mester i både pige double og Drenge/pige mixdouble, nummer 6 til top 12 i pige, vinder af Ungdom Over 12 B holdturneringen med en 2. plads på toplisten (kun overgået af Noah M) med 29/30 i kampscore. Derudover flotte resultater til DM med en kvartfinale i Pige single og en bronzemedalje i Pige double samt en fjerdeplads i Pigedivisionen.

Årets pigespiller er for tredje år i træk, Freja Nielsen!

Årets overraskelse:
Årets overraskelse går ikke bare til en enkelt spiller i år, men til en gruppe, som har leveret en rigtig flot og stabil sæson. Det har de gjort inde ved bordet og vundet rigtig mange kampe både individuelt og som hold. Noget der skal fremhæves er også at de har været et godt eksempel på, hvordan godt kammeratskab kan være med til at bære et hold i de tætte kampe. Med 10 sejre, 2 uafgjorte og kun 2 nederlag i deres 14 kampe endte de med en sikker 2. plads i Ungdom over 12 C.

Årets overraskelse er Ungdom over 12 C-holdet bestående af Emilie Wraa, Simon Soylu, Zune Budal og Magnus Sachs!

Årets Fighter:
Årets fighter er startet til bordtennis i denne sæson og har igennem hele sæsonen hele tiden lagt på, både som spiller, men har også budt sig til i det sociale fællesskab. Årets fighter er valgt ud fra de kriterier, at man skal have god energi i træningslokalet og arbejde for at udvikle sig, samt at man skal gøre sit bedste til kamp uanset om man vinder eller taber. Til sidst skal man støtte op om sine holdkammerater og det er noget årets fighter også har bevist. Årets fighter har i år huseret i pointstævnerne med præstationer hvor der hele tiden har været pil op. Kulminationen på sæsonen kom til pointstævnefinalerne hvor årets fighter gik ubesejret gennem sin række og dermed kvalificerede sig til sit første DM.

Årets fighter er Sara Larsen!

www.brondbybordtennisclub.dk