Nystartende?

Kunne du godt tænke dig at lære at spille bordtennis i Brøndby Bordtennis Club – så kig her!

For at gøre det nemmere for nystartende bordtennisspillere i BBC, har vi lavet en liste over ofte stillede spørgsmål med tilhørende svar.
Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, er du meget velkommen til at henvende dig til en af trænerne enten på e-mail eller telefon. Kontaktinformationer findes på fanen “Trænere”.

Spørgsmål: Hvornår kan jeg starte?
Svar: Hvis du er ungdomsspiller så vælg det hold, der passer til din aldersklasse. Du finder de forskellige hold og træningstidpunkter under fanen “Træningstider”.
Som nystartet senior har du mulighed for at træne hver mandag aften fra kl. 19:30. For at hjælpe dig godt igang og byde dig velkommen i klubben bedes du kontakte BBC (Se afsnittet om seniortrænere under fanen “Trænere”), så sørger vi for at der er en træner på din første træningsaften.

Spørgsmål: Hvad skal jeg selv medbringe?
Svar: Du skal selv medbringe tøj og indendørssko. Vi kræver, at folk har indendørssko eller at skoene er vasket rene inden man træder ind på banen. Du bestemmer selv om du vil træne i lange bukser/bluse, men vi anbefaler helt klart korte bukser og t-shirt. Bemærk at t-shirten bør have en anden farve end hvid (ellers kan det være svært for modstanderen at se bolden). Husk også at medbringe en drikkedunk og evt. et håndklæde. Du har mulighed for bad efter træningen.

Bat og bolde kan lånes af klubben i starten, men det bliver hurtigt rart at få sit eget bat. I klubben sælger vi begynderbat til en billig pris. Disse bat er meget velegnede til de første par sæsoner og er bedre for begynderne end bat købt i sportsforretninger (og sikkert også billigere).
Hvis du gerne vil skifte bat, anbefaler vi, at du snakker med din træner først.

Spørgsmål: Har man en prøveperiode?
Svar: Der er en prøveperiode på omkring 4 træningsgange, hvorefter man bliver medlem af Brøndby Bordtennis Club. Ved første træningsgang udleveres en indmeldelsesblanket, som udfyldes og afleveres til trænerne.

Spørgsmål: Hvad koster det?
Svar:
Se kontingent på siden “Kontingent”

Spørgsmål: Hvad laver man til en bordtennistræning?
Svar: Det er svært at svare entydig på, da ingen træningsdag er ens. Et træningsprogram kunne forløbe på følgende måde

• Opvarmning
  • 1. øvelse
  • 2. øvelse
  • Kamptræning
  • Pause
  • 3. øvelse
  • 4. øvelse
  • ”Rundt om bordet”.

Opvarming kan både være lidt let løb, men som regel en form for boldspil (f.eks. ”dødbold”). Øvelserne er slagserier og særdeles vigtige for udviklingen af en bordtennisspiller.
Bemærk: Der vil være to trænere til stede på det yngste hold.

Spørgsmål: Hvad med stævner og turneringer?
Svar: Nystartde ungdomsspillere vil kunne stille op til de såkaldte ”Pointstævner”, der afvikles hver ca. en gang om måneden. Stævnerne varer typisk 2-3 timer og man kommer til at spille 5-7 kampe. Du kan læse mere omkring disse stævner under fanen “Pointstævner”.
Derudover vil der i løbet af sæsonen blive afholdt en række stævner, der især retter sig til begyndere og øvede spillere både på ungdoms- og seniorsiden. Disse kan ses på fanen “Stævneplakater og datoer”. Stævneplakater vil også blive hængt op på opslagstavlen i klubben. Tilmelding sker i klubben via trænerne. Husk at tage en snak med din træner, når du gerne vil melde dig til stævner!

Gode råd
Vi anbefaler, at man følger med her på vores hjemmeside. Her er de nyeste opdateringer vedrørende træningstider, arrangementer, stævner, klubture mm.
Derudover kan det også anbefales at tilmelde sig gruppen “Brøndby Bordtennis Club Ungdom/Forældre” på Facebook samt synes godt om vores Facebook-side “Brøndby Bordtennis Club”, hvor der også vil komme diverse informationer.

Vi håber du har fået lyst og mod på at prøve verdens hurtigste sportsgren.

Vi glæder os til at se dig!

Brøndby Bordtennis Club

www.brondbybordtennisclub.dk