Årets priser i ungdomsafdelingen 2014/2015

Trænerne er blevet enige om at følgende spillere skal modtage årets priser og tilhørende pokal:

Årets overraskelse
Personen har været meget seriøs med sin træning i år og har udviklet sig rigtig meget. Personen har i år blandt andet spillet pointjagten og endte også med at vinde sin række til finalestævnet. Spilleren har også deltaget som reserve på vores Junior B-hold, hvor det blev til sejre i 2 ud af 6 kampe. Her mødte personen andre spillere, der kunne være helt op til 7 år ældre, så det er en flot præstation. Til stævner har personen næsten fået en præmie med hver gang, senest til Hvidovre Stævnet, hvor det blev til to flotte 3.-pladser. Derudover er denne person også blevet udtaget til en ØBTU-lejr, hvor der vil være kvalificeret træning og sparring, hvilket viser, at der er blevet lagt mærke til denne spiller.
Årets overraskelse er Mikkel Weinkouff.

Årets spiller for piger
Hun er gået meget frem i år, da hun blandt andet er begyndt at træne om morgenen. Træningen hører med til den idrætslinje, som hun går på. Hun var i februar måned med til Kval Top 12 for sin årgang, hvor hun var meget tæt på at gå videre til Top 12. Hun blev nummer 5 og dermed førstereserve. Der var ikke nogen afbud i hendes egen række, men det var der til gengæld i rækken over. Her endte hun som nummer 11. I holdkamp var hun med i pigedivisionen på et Vestegnen-hold, hvor hun spillede sammen med to piger fra Hvidovre og én fra Greve. De endte som nr. 1 i puljespillet på indbyrdes kampe med Hillerød og kvalificerede sig dermed til semifinalen. Både i semifinalen og finalen spillede pigerne op til deres allerbedste og vandt begge kampe og dermed en DM-guldmedalje. Til det individuelle DM vandt hun en sølvmedalje i Pige Double sammen med sin makker fra Ribe.
Årets spiller for pige er Kamilla Petersen.

Årets spiller for drenge
Han har i år øget sit niveau gevaldigt, hvilket skyldes en øget træningsmængde. Han er begyndt at træne både om morgenen og om aftenen i forbindelse med en idrætslinje på sin skole. Det har blandt andet betydet, at han er steget over 400 point på ratinglisten denne sæson. Til stævner har han været velspillende gennem hele sæsonen og har flere gange presset de bedste spillere i sin egen række. Han har været med til Kval Top 12, hvor han endte som nummer 5 og fik den første reserveplads. På et afbud kom han med til Top 12, hvor han spillede en masse flotte kampe, men endte som nummer 12. I holdkamp har han spillet i drengedivisionen på et fælles hold med Hvidovre. Her endte han som nummer 2 på toplisten i den indledende pulje. Holdet endte også som nummer 2 og kvalificerede sig dermed til DM-slutspillet, hvor de desværre tabte kvartfinalen. Han blev nummer 2 til ØM i Yngre Drenge og han nåede til kvartfinalen i samme række til DM, som han tabte efter at have haft matchbold.
Årets spiller for drenge er Emil Friis-Hansen.

www.brondbybordtennisclub.dk