2 vigtige point til 3. divisionen som indtager rækkens 4.-plads

3. divisionen kom på en vigtig opgave i Frederiksborgcenteret i Hillerød, da man minimum skulle hjem med en sejr i bagagen for at holde sig over nedrykningsstregen.
Dagens hold bestod af Peter Jensen, Christian Brüsch, Jesper Ravn og Michael Ryding.

Første holdkamp var mod Hvidovre, som vi inden weekenden kun lå 2 point foran.
Doublerne blev fordelt ligeligt, selvom Vestegnen var tæt på at snuppe dem begge. Brüsch kom lidt langsomt fra start, men fik derefter sikkert hevet den første kamp hjem 3-1.
Michael skulle i sin første kamp i to år møde Benjamin, der ikke er kendt for sit hårde loop, så det blev til mange lange dueller, hvor Michael kunne få sine knopper varmet op. Kampen endte med en sejr på 3-0 til Benjamin, men kampen var meget tættere end cifrene fortæller.
Peter var nede med 3 matchbolde mod Jeppe Almskou, men fik ved hjælp af god gejst vendt kampen til en sejr i femte sæt. Jesper tabte 3-1 til Hvidovres førstemand, Emil Sass.

Stillingen var 3-3 efter første runde.

I anden runde blev det til 3 sejre ud af 4 kampe. Brüsch fortsatte og slog Benjamin 3-0, mens Michael måtte ud i en drabelig femsætskamp der blev hevet hjem med cifrene 13-11. Peter havde Emil nede i sækken, men måtte give fortabt i femte sæt. Jesper slog komfortabelt Jeppe 3-0 og bragte Vestegnen på sejrskurs.

Stillingen var 6-4 til Vestegnen.

Brüsch tog en meget vigtig sejr over Emil med 3-0, mens Peter lukkede ballet med en stærk sejr på 3-1 over Benjamin.

Resultat: 8-4 til Vestegnen

I anden holdkamp skulle vi op mod rækkens 2.-plads fra Amager, som havde hevet forstærkning ind til dagens anden holdkamp i form af Michael ”Øksen” Pedersen. De resterende på holdet var Brian Hoffmann, Alex Parslev og Jan Risom.

Også i denne holdkamp fik begge hold en double hver. Jesper havde krammet på Michael, men da det blev afgørende hev ”Øksen” øksen frem og servede kampen hjem. Peter måtte ud i endnu en femsætskamp mod Alex, som også gik vores vej. Brüsch slog også Jan i en femsætter, mens Michael måtte se sig slået 0-3 af Brian.

Stillingen var lige 3-3 efter første runde.

Både Peter og Jesper tabte næste kamp 1-3, mens Brüsch fortsatte sejrsstimen. Michael måtte erkende at skarpheden stadig manglede og det blev til et klart nederlag på 0-3 mod Jan.

Stillingen var 4-6.

Brüsch gjorde rent bord ved også at snuppe Michael i sidste kamp, men da Peter samtidig måtte indkassere et nederlag mod Brian var der pludselig stort pres på til sidst på Michael og Jesper.
Det hjalp da ikke på presset, da Michael var ved at sætte en 2-0 føring over styr. Han formåede dog at kæmpe sig til en sejr med de allersidste kræfter.
På det andet bord kom Jesper foran 1-0 i sæt og det så ud til at vi sensationelt var på vej mod pointdeling. Desværre for os havde Jan et par ekstra tricks i ærmet, og han fik vendt kampen til en Amager-sejr.

Resultat: 8-6 til Amager

Vi endte med at få 2 essentielle point med hjem, og derved placerer Vestegnen sig på rækkens 4.-plads.

www.brondbybordtennisclub.dk