DM-guld og sølv for hold i weekenden

Weekendens DM Ungdom for hold endte med flere medaljer til klubbens udsendte. Vi havde et hold i Pigedivisionen, som havde kvalificeret sig til semifinalerne via en førsteplads i det indledende gruppespil. I Juniordivisionen spillede Emil Friis-Hansen på det blandede hold fra Amager BTK.
Pigedivisionen spillede om lørdagen og endte på podiets andet trin – ét trin længere nede end ved de sidste to års DM. Til gengæld gik Amagers hold hele vejen og vandt Danmarksmesterskabet – i et drama helt uden lige.

Pigedivision
Også vores Pigedivisionshold var en pose blandede boljser. I år bestod holdet af Kamilla Petersen (Brøndby), Celine Røn Andersen (Hillerød) og Ida Bønding Schøsler (København).

Semifinalen blev spillet mod Sjørring, som stillede med søstrene Cecilie og Sara Andersen.
Vores egne spillere fik sig lidt af en chokstart, da både Celine og Kamilla tabte deres første kamp og kom bagud 0-2. Det hele var ved at ramle i doublen, hvor pigerne var bagud med 1-2 i sæt, men de fik til sidst hevet den hjem med 11-9 i femte.
Celine spillede bagefter en suveræn kamp, og bragte håbet tilbage med en ny sejr.
I den afgørende kamp kom Kamilla hurtigt foran 2-0, men mødte her den berygtede gummiarm, så det hele endte med at skulle afgøres i femte sæt alligevel. Med god opbakning fra publikum hev Kamilla sejren hjem og sendte holdet i finalen.

Finalen skulle spilles mod Hvidovre, der havde Jocefina Haagensen og Mie Schou Salhauge på holdkortet. Målet for dagen var en sølvmedalje og pigerne var indstillet på at finalen ville blive svær. Selvom vores piger kæmpede bravt, var der ikke noget at stille op mod Hvidovre. Ida fik et sæt mod Mie, og det blev også til et enkelt sæt i doublen, men kampen endte fortjent 3-0 til Hvidovre, der var det klart stærkeste hold. Dermed fik Hvidovre også revanche fra sidste års finale mod Vestegnen.

Juniordivision
På holdet spillede (fra venstre): Nicholaj Nyborg, Benjamin Karl Nielsen, Emil Friis-Hansen, Michael Ejlersen og Emil Lynge Sørensen.
I semifinalen mødte de Silkeborg i nok det tætteste opgør nogensinde. Kampen endte 7-7 og lige på sæt også. Der måtte derfor tælles bolde for at kampen kunne finde en afgørelse. Kun 6 bolde skilte Amager og Silkeborg i førstnævntes favør, der derfor fik finalepladsen.

Her skulle drengene møde Vejle/Brønderslev, der var blevet nr. 1 i den anden kreds. Efter en helt lige start, hvor de to hold fulgtes ad til 3-3, trak Amager fra til sidst og vandt med cifrene 8-4.

Et kæmpe stort tillykke til Pigedivisionsholdet med DM-sølvet samt Emil og resten af holdet fra Amager med guldmedaljerne.
Billeder fra DM-weekenden kan ses på Facebook:
Lørdag
Søndag