Resultater DT-runde 1

Det var en god debut for Vestegnens divisionshold i både senior- og ungdomsregi, der alle spillede deres første holdkampe i weekenden.

2. division (herrer)
Holdet bestående af Ricki Krog, Marcus Gøgsig, Christian Brüsch og Mikkel Klint skulle kun fokusere deres kræfter på at spille en enkelt holdkamp. Det blev til en noget overraskende stor sejr på 8-1 over et stærkt hold fra Hillerød. Ricki formåede i sin sidste kamp at redde sig tilbage fra stillingen 1-2 og 1-9 (!) og vinde kampen i femte sæt (Ricki var også fint tilfreds efter kampen – se billede). Det var kun i doublen hvor det glippede med et 1-3 nederlag. I den anden double overlevede Gøgsig og Brüsch to matchbolde.

3. division (herrer)
3. divisionsholdet placerer sig efter weekenden midt i tabellen med to gange remis mod Ballerup og Virum. I kampen mod Virum var der mange muligheder for at få to point med hjem – hele 4 femsætskampe gik Virums vej – desværre blev det kun til et enkelt point i den sidste holdkamp.

Elitedivision (damer)
Louise Jakobsen, Louise Andersen og Line Tækker måtte i weekenden en tur med færgen til Bornholm – det blev en vindblæst affære (se billeder).
Med en sejr på 6-2 over et meget jævnbyrdigt Bornholmsk hold kunne pigerne tage hjem med hele 3 point i baggagen på grund af den store sejrsmargin.

Juniordivision
Juniordivisionsholdet (Greve) spillede i weekenden med Emil Friis, Patrick Skarsholm, Nicklas Boldt og Mikkel Skovborg, der i år går på Brøndby Idrætsefterskole.
I første holdkamp blev det til et knebent nederlag mod Penthouse CPH, hvor vi ellers var foran med 6-5, men tabte de sidste tre kampe, hvor to af dem var i femte sæt.
Anden holdkamp mod Roskilde var en overkommelig opgave for Greves tropper, der sluttede dagen med en 8-2 sejr.

Drengedivision
Drengedivisionsholdet er i år et samarbejde mellem Vestegnsklubberne Brøndby, Greve og Hvidovre. Holdet, som i år hedder Hvidovre 1, fik maksimalpoint med hjem fra søndagens kampe i Hillerød, hvor det blev til to sejre på 13-1 over Hvidovres andethold og en tæt sejr på 8-6 over Triton. Sejrene bringer dermed Hvidovre 1 i toppen af tabellen.

Næste DT-kampe spilles i weekenden den 7. og 8. oktober.