Nominering til Årets Initiativ 2019

Brøndby Bordtennis Club er med vores initiativ “Bordtennis for demensramte og pårørende” blevet nomineret til Årets Initiativ 2019 i Brøndby Kommune.

Vi er blandt de 3 finalekandidater, der har mulighed for at vinde prisen, som bliver overrakt til Foreningsfesten Aktiv 2021 fredag den 27. marts (aflyst 2020).

Brøndby Bordtennis Club er certificeret “Demensvenlig forening” af Alzheimerforeningen samt DGI og arbejder sammen med Brøndby Kommunes demenskonsulenter.

Det er påvist, at bordtennis kan være med til at modvirke udviklingen af demens og Alzheimers, idet bordtennis aktiverer store dele af hjernen.

Der bliver afholdt bordtennistræning for demensramte og pårørende én søndag om måneden fra kl. 10-12.
De næste datoer er:

• Søndag 29. marts
  • Søndag 19. april
  • Søndag 24. maj
  • Søndag 28. juni

Kontakt Per Madsen for mere info på:
permadsen59@hotmail.com eller 21 81 50 95