Klubmesterskab for ungdom og årets priser

I lørdags afholdt vi klubmesterskaber for ungdom i Brøndby Bordtennis Club.
I år dukkede der hele 20 spillere op til vores klubmesterskaber – det er væsentligt flere, end hvad der har været de sidste par år, så det tyder på fremgang i klubben.
Spillerne blev delt op i fire rækker alt efter niveau: en A-række, B-række, C-række og D-række.
Næsten alle spillere var dukket op iført en klubtrøje – det var rigtig flot at se så mange klubtrøjer i lokalet!
Der blev spillet flot bordtennis hele dagen og kæmpet om titlen som klubmester og håneretten i et helt år. Til sidst endte det med følgende resultater i de fire rækker:

A-rækken:
1. Mikkel Weinkouff
2. Noah Mortensen
3. Jonas Petersen

B-rækken:
1. William Wulff-Hansen
2. Marcus Baumann
3. Lucas Dahl Nielsen

C-rækken:
1. Adem Köse
2. Villas Christensen
3. Anton Groser

D-rækken:
1. Emil Nielsen
2. Linus Press
3. Merwan Özgur

Ud over single skulle der også findes klubmestre for double. Her blev parfordelingen foretaget ved lodtrækning for at lave så tilfældige doublepar som muligt.

Doublen blev vundet af Simon I’Soylu og Villas Christensen, der i en tæt og spændende finale slog Noah Mortensen og Lucas Dahl Nielsen.
Bronzemedaljerne (eller -pokalerne) gik til holdet med Adem Köse og Mikkel Klint Stuhr, der måtte træde ind i doublen, da der manglede en spiller, og holdet med brødrene Weinkouff, Markus og Mikkel, snuppede det andet sæt pokaler.

Et stort tillykke til alle spillerne!

Ud over pokalerne til klubmestrene, skulle der også uddeles årets priser, navnlig ”Årets overraskelse”, ”Årets pigespiller” og ”Årets drengespiller”.

Årets overraskelse
Årets overraskelse er en spiller, som altid dukker op i træningslokalet, når der er træning. Spilleren bringer altid sit gode humør med til træningen og det smitter af på de andre, så der er en god stemning i lokalet.
Spilleren har i år taget skridtet fra pointstævner op til pointjagten. Her er han tre ganget blevet nr. 2 i B-rækken og endte i år på en samlet 7.-plads i pointjagten. Det hele kulminerede, da han til finalestævnet vandt B-rækken.
Herudover er han også blevet nr. 2 til ØM i Yngre Drenge D Single og han vandt bronze i Yngre Drenge D double.
Til ØM Tomandshold blev han sammen med Cem nr. 2 i Yngre Drenge D.

Årets overraskelse er Noah Mortensen.

Årets pigespiller
Årets pigespiller har i år haft en af sine bedste sæsoner. Hun har i år været med til både Kval Top 12 og Top 12, som er en turnering, hvor de 12 bedste spillere i hver årgang deltager. Hun blev nr. 2 til Kval Top 12 idet hun tabte i femte sæt i den afgørende kamp om at vinde kvalifikationen. Med sin andenplads kvalificerede hun sig herved til Top 12, hvor hun endte som nr. 8 – en enkelt placering over hendes seedning. Hun var blandt andet meget tæt på at slå spilleren, der endte som nr. 4.
Hun har i år spillet på et Vestegnen-hold i damernes Elitedivision, hvor hun klarede sig hæderligt med 5 vundne kampe ud af 16.

Årets pigespiller er Karoline Petersen.

Årets drengespiller
Årets drengespiller er en spiller, som i år har haft en fantastisk fremgang. Han har i år været meget i træningslokalet og er blevet mere fokuseret på sin egen udvikling. Det ses tydeligt af hans spil, mens også af hans ratingpoint, idet han er gået over 300 point frem i denne sæson.
I år har han spillet på et seniorhold i Serie 1, hvor han endte med at vinde 25 ud af 36 kampe og blev nr. 13 på toplisten.
På ungdomssiden har han spillet Drengedivision på et hold i Hvidovre, som endte med at vinde DM-bronze. Han selv endte som nr. 1 på toplisten med 34 vundne ud af 36 kampe. Derudover vandt han 3 af 4 singler og begge sine doubler i DM-slutspillet.
Til det individuelle DM nåede han til 1/8-finalen i drengerækken, hvor han tabte i femte sæt, og var meget tæt på at gå i kvartfinalen.
I doublerækken nåede han til kvartfinalen og var få bolde fra at få en DM-medalje.

Årets drengespiller er, for andet år i træk, Emil Friis-Hansen.

Årets priser bliver uddelt som en vandrepokal, hvor navnet indgraveres og som må beholdes i et helt år.
Ved aflevering af vandrepokalen blev der i år uddelt en erindringspokal til sidste års prisvindere som minde.
De spillere, som fik vandrepokalen sidste år var Kamilla Petersen (årets pigespiller), Mikkel Weinkouff (årets overraskelse) og Emil Friis-Hansen (årets drengespiller).

Dermed takker vi for en flot sæson, og vi håber at se jer alle sammen igen på den anden side af sommerferien!

Billeder fra klubmesterskabet kan allerede nu ses på vores Facebook-side her