Årets priser i seniorafdelingen 2015/16

Årets spiller
Årets spiller har i år spillet på et af Brøndbys seriehold og har været medvirkende til at holdet endte i den øverste halvdel af rækken. I år har vedkommende vundet 48 af 48 kampe og endte derfor helt øverste på toplisten. På trods af at vedkommende spiller i Serie 1, har flere af sejrene været mod tidligere divisionsspillere. Det er især imponerende med 6 vundne af 6 kampe mod TIK Taastrup i grundspillet, der endte som suveræne vindere af rækken, og med sejre i alle kampene mod Jægerspris i kvalifikationen til Østserien.

Årets spiller er Peter Sterner.

Årets overraskelse

Årets overraskelse er en spiller, som i år har forbedret sit spil væsentligt og er gået meget frem på ranglisten. I år er han steget næsten 150 point på ratinglisten. Pointene har han fået i Serie 3, hvor han i år har været fast mand på holdet. Han endte ved sæsonens afslutning som nr. 2 med 46 sejre ud af 51 kampe og har haft en stor andel i at Brøndbys Serie 3-hold endte i toppen af rækken. Ud over de mange sejre i grundspillet vandt han alle sine 4 kampe i kredskampene og har vundet 15 ud af 17 doubler med skiftende makker.

Årets overraskelse er Patrick S. Pedersen.

Årets klubmand

– eller ”Årets klubmænd”, som prisen rettelig bør hedde i år. Prisen går til en gruppe, som i år har ydet en fantastisk indsats for vores ungdomsafdeling, der næsten er fordoblet i forhold til sidste år. Vi har faktisk i perioder haft så mange ungdomsspillere, at vi manglede borde. Flere af de foregående år har vi også haft stor tilgang til klubben, men vi har ikke haft samme succes med at holde på spillerne. I år har vi næsten ikke oplevet nogen nedgang i antallet af spillere i træningslokalet ved slutningen af sæsonen, hvilket vi især kan takke vores ungdomstrænere for.

Årets klubmænd er derfor ungdomstrænerne i Brøndby Bordtennis Club:
Marcus Gøgsig, Emil Behrndtz, Lasse Haahr Petersen, Mikkel Klint Stuhr og Mike Carlsen.