Resultater fra ØM ungdom

Lørdag

I weekenden d. 12-13 Januar afholdte Taastrup, Østdanske mesterskaber for ungdomsspillere. Her skulle Brøndbys ungdom forsøge at gøre en god figur.

Lørdag morgen stillede Maks til start i puslinge D. Han kæmpede sig fint videre fra sin pulje, men blev herefter besejret i kvartfinalen, af den senere vinder.

Store Noah og Freja spillede sammen i Drenge/pige mix. Selvom det blev til et nederlag i puljen, viste de sig som det bedst sammenspillede par og fik revancheret sig i finalen og er dermed østdanske mestre i drenge/pige mix.

Emilie stillede også til start i mix, sammen med makker Lukas Kitaj, som til daglig spiller for København. De kæmpede sig også videre fra puljen, men blev besejret i semifinalen og fik dermed plads på podiets nederste trin.

Omkring middag var 2. double runde. Her skulle Freja og Emilie i kamp i Pige Elite double. De viste sig som rækkens klart stærkeste par og blev sikkert østdanske mestre.

Store Noah stillede op i drenge B double og her havde vi igen ”lånt” Lukas Kitaj fra København. Parret havde flere 5 sættere undervejs, men var skarpest når det gjaldt og fik lukket kampene. Det skete også i finalen, og dermed er de østdanske mestre.

I eftermiddags rækkerne var det blevet tid til single.

Emilie startede i Pige B i en 5-mands pulje, som hun vandt overbevisende, dernæst en sikker semifinale sejr, inden hun blev besejret i finalen af Nikoline fra Amager med 3-1. Ganske flot sølvmedalje!

Store Noah skulle prøve kræfter med nogle af de bedste drenge spillere i Drenge Elite. De var en forventet svær opgave og blev det ligeledes. God fight gjorde dog, at den ene kamp var helt lige, hvor 2 matchbolde endda blev misset. Ærgerligt men flot spillet!

Zune gjorde sin entre i drenge C, med et nyt bat der lige skulle spilles ind. Hård modstand og tilvænning af det nye bat, var medvirkende årsager til Zune ikke ramte sit topniveau. Kom igen!

Freja og Lille Noah var tilmeldt i Drenge B. Begge kæmpede sig videre fra deres respektive puljer, og var dermed i kvartfinalen. Freja blev desværre besejret af 1. seedede, men viste i de sidste 2 sæt, at hun sagtens kunne være med. Noah fik taget revanche for Freja, ved at besejre Frejas banemand i semifinalen. Det blev dog til et finalenederlag mod en stærkt spillende Ruben fra København! Flot turnering af begge spillere!

Søndag

Søndag var en lidt mere stille dag på kontoret i forhold til deltagelse fra Brøndby BC, men for god ordens skyld, lige en hurtig gennemgang.

Søndag morgen skulle Zune og lille Noah deltage i yngre drenge rækkerne. Zune i B og lille Noah i Elite. Begge spillere var kommet i svære puljer, men fik de fik alligevel begge vundet en enkelt kamp!

I eftermiddagsrækkerne skulle Zune i kamp igen, denne gang i Junior D. Zune var i gang havnet i en svær 5-mands pulje, men fik vundet 2 ud af 4 kampe, hvilket lige præcis ikke var nok til at gå videre fra puljen.

Store Noah vandt i enkelt kamp i sin pulje i Junior B, som også var en pulje med højt niveau!

Emilie fik en ”trøstemedalje” i Dame junior B (de kun var 3 med i rækken) da det blev det desværre til to nederlag imod ligeværdige modstandere!

Freja blev også sendt ud i puljespillet i Junior C, da der ikke var så meget energi tilbage, efter en lang weekend med bordtennis. Det blev dog til en enkelt sejr i puljen.

Rigtig mange flotte præstationer i denne weekend, især i double satte Brøndby BC virkelig et præg på ØM ungdom 2019!

Billeder fra ØM kan ses på Brøndby Bordtennis Clubs Facebook-side:

Lørdag

Søndag