Årets priser i seniorafdelingen 2016/17

Årets spiller
Årets seniorspiller har i år haft sin bedste sæson og er på trods af sit i forvejen pæne ratingtal gået 100 point frem. Personen har i år spillet på 3. divisionsholdet, hvor det blev til hele 18 sejre ud af 22 kampe, hvilket var nok til en 7.-plads på toplisten. Udover at spille 3. division, har han også været reserve på 2. divisionsholdet til to holdkampe. Her blev det til sejre i 5 af 5 kampe.
Ved Sisu/MBK’s stævne blev han vinder af Herre Klasse 1 og sammen med Marcus Gøgsig vandt han Herre Klasse 1 double ved ØM for senior.

Årets spiller er Emil Behrndtz.

Årets overraskelse
Årets overraskelse kan dække over mange begreber og personer. I år dækker den over et helt hold.
Holdet startede sæsonen skidt med et nederlag og en uafgjort kamp og lå faktisk næstsidst efter de første to runder, men derefter kørte det for holdet. Holdet havde fået tilgang af en spiller, der tidligere har været i klubben, men som har holdt en længere pause. Nævnte spiller havde begrænset rutine i seniorrækkerne og skulle derfor bruge et par holdkampe på at spille sig i gang. Desuden blev en af spillerne også mor i løbet af sæsonen og spillede faktisk stadig holdkamp indtil et par uger før fødslen.
Holdet havde faktisk hele to damespillere med – den ene spiller med sejre i over halvdelen af sine kampe. Holdet endte overraskende, efter en dårlig start, med en andenplads i rækken og med to spillere i top 4 på toplisten. Desuden spillede holdet sig frem til kvartfinalerne i kredskampene.

Årets overraskelse er Serie 2-holdet med Karoline Petersen, Aline van Bedaf, Mike Carlsen, Albert Abramczuk og Lars Tvermose.

Årets klubmand
Årets klubmand (eller mere rettelig klubdame) er altid positiv og klar til at give en hånd med i det daglige – også selvom hun ikke spiller i klubben. Hun er nemlig mor til en af klubbens ungdomsspillere. Især til stævner er hun en vigtig hjælper, som blandt andet sørger for at der altid er friskbagt kage til boden. Det var planen, at der i år også skulle afholdes en fælles klubtur til Faaborg, hvor spillerne kunne deltage i stævne og hygge sammen. På grund af få tilmeldinger var turen nær ikke blevet til noget. Da tog nævnte forælder sagen i egen hånd og sørgede for alle de praktiske ting i forbindelse med opholdet i Faaborg, således at spillerne stadig kunne komme på klubtur.

Årets klubdame er Jannie Dahl Nielsen.

Årets priser fra de forgangne år kan ses under “Hall of Fame” på fanen “Klubben”.