Spil med på banen – guide til forældre

Som forælder bruges sandsynligvis masser af ressourcer og tid på at på at hente og bringe, støtte og formane, glædes over sejre og bygge op efter nederlag. Men hvordan bakker man bedst op om et barn eller en ung, der er bidt af bordtennis?

De 10 forældrebud
Det er vigtigt, at man som forælder bakker op om sit barn og dennes idrætsvalg, men der er en hårfin balance mellem at være støttende for sit barn og ambitiøs på sit barns vegne. DBTU har beskrevet 10 forældrebud, som er en vejledning til forældre og andre interesserede om hvordan god opførsel smitter – også på dit barns præstationer. Se de 10 forældrebud her.

Forældreaktivering
Forældre er en meget vigtig ressource for bordtennisklubberne ikke bare som chauffører for egne børn i forbindelse med holdkampe og stævner, men også som aktiv medspiller.
Bordtennis er en individuel sport, og derfor kan du som forælder blandt andet være med til at bakke op om fællesskabet mellem klubbens medlemmer.
Den frivillige træner og leder har mange opgaver, og der er brug for dig, til at hjælpe med at løse nogen af de mere praktiske opgaver. Opgaver som er med til, at børnene får de bedst mulige betingelser i forbindelse med deres fritidsaktivitet.
Et godt eksempel på opgaver, som Brøndby Bordtennis Club har brug for hjælp til kan ses her og handler om det nært forestående Brøndby Stævne, som BBC arrangerer.

Stævnetilmelding og Bordtennisportalen
For at blive en god bordtennisspiller kræver det masser af træning. Men man har også brug for at komme ud at spille kampe. For begyndere er pointstævnerne oplagte til at få kamptræning. Der arrangeres mange stævner i landet, hvor spillere i alle aldersgrupper og niveauer kan deltage. Vi forsøger at opdatere med indbydelser til disse stævner her på vores hjemmeside og på informationstavlerne i klublokalet.
Vores eget Brøndby Stævnet løber af stablen den 11. og 12. marts 2017 og vi håber, at se en masse af klubbens egne spillere. Indbydelsen til stævnet kan ses her
Du kan tilmelde dig til stævnet i klubben via din træner.

Vi har på vores hjemmeside også lavet en vejledning til stævnetilmelding, som kan bruges hvis man selv ønsker at tilmelde stævner.

Yderligere information
Du kan læse meget mere om rollen som forælder til en bordtennisspiller på DBTU’s forældreside